De markten van Chiang Mai en een kookles

9 februari 2016 - Chiang Mai, Thailand

Wat we in Bangkok moesten missen (de zaterdagmarkt) kunnen we wel in Chiang Mai meemaken. En zelfs twee keer, want zoiets is er ook op zondag. Dat noemen ze hier de Saturday danwel Sunday Walking Street. Erg druk, maar dat heeft ook wel te maken met het Chinees nieuwjaar wat op 8 februari gevierd word. En er zijn nogal wat Thai die van chinese afkomst zijn dus die hebben allemaal zijn in een feestje. Maar ook erg leuk om langs al die stalletjes te dwalen, waar van alles verkocht word. En natuurlijk ook de nodige eetstalletjes, waar wij ook van meegenieten. Het echte Chinees nieuwjaar maken we net niet mee want dan zitten we tussen de olifanten. Maar eerst een lesje Thais koken.....
Jawel, we gaan op kookles. We worden voor ons hotel opgepikt en gaan vervolgens met een groep naar de markt om boodschappen te doen. En dan ook echt een Thaise markt, niet speciaal voor toeristen. Vervolgens in het busje op naar de kookschool alwaar we aan de slag gaan met hetgeen we op de markt gekocht hebben. Uiteindelijk hebben we verschillende soepjes gemaakt, spring rolls (loempiaatjes) , pad thai en masaman curry, erg lekker allemaal. We hebben een kookboek mee gekregen dus dat gaan we thuis ook eens maken. Was een leuke ervaring!
In de middag werden we weer bij het hotel afgezet waarna we nog lekker een tijdje bij het zwembad gezeten. Totdat we honger kregen....weer de stad in, weer allerlei lekkere dingen eten.... En na het eten even gezellig over de Nachtbazaar gewandeld, eigenlijk ook gewoon weer een markt. Nog een echte nep-Abercrombie&Fitch broek gescoord voor 450 baht (ongeveer €11) en nog wat andere dingen, best leuk die markten hier.
Volgende hoogtepunt is het bezoek aan het Elephant Nature Park. Stay tuned!