Nog meer gefiets!

14 februari 2016 - Doi Suthep - Pui National Park, Thailand

Jaja, we hebben nog meer gefietst, dit keer met Chiang Mai Mountainbiking en dan wel tocht nummer 13, de Hike & bike. We begonnen dus met een eind hiken door de jungle. Dat was nog best pittig, met behoorlijke klimmetjes. En dan natuurlijk ook nog eens de temperatuur in de jungle. Uiteindelijk kwamen we aan bij het bezoekerscentrum van de Doi Suthep, dat is de berg vlakbij Chiang Mai die we dus net opgeklauterd waren. Daar stonden de mountainbikes klaar waarmee we gingen afdalen. Voordat het zover was, kregen we eerst nog allerlei bescherming aan: been/kniebeschermers, armbeschermers en natuurlijk een helm. Daarna een korte instructie over hoe te schakelen en remmen, voor ons allemaal logisch maar sommigen in de groep hadden nog nooit op een mountainbike gezeten. En toen: gas op die lollie, gaan met die banaan! Daarvoor hoefden we niet veel te doen want het was merendeels downhill. En niet zo weinig ook..... Zodra je de remmen losliet, schoot je fiets naar voren. De ondergrond was keihard en rijkelijk voorzien van geulen en keien dus je moest continu je aandacht erbij houden anders lag je geheid onderuit. Gelukkig waren er zo nu en dan wat tussenstops zodat we weer even konden bijkomen en de remmen konden afkoelen.
Uiteindelijk zijn we allemaal heelhuids beneden gekomen bij een meer waar een lekkere maaltijd werd geserveerd. Weer een leuke dag gehad, best vermoeiend maar zeker wel de moeite waard. Bij terugkomst in het guesthouse eerst maar een douche genomen om alle stof van ons af te spoelen en vervolgens maar weer eens het centrum in, weer de voetjes laten masseren en weer wat eten.....
Vrijdag hebben we het maar even rustig aan gedaan, even uitslapen en vervolgens ergens een ontbijtje doen. We hebben een park opgezocht en zijn daar even lekker een tijdje gaan liggen, beetje mensen kijken, beetje lezen, je kent het wel. Zo kwamen we deze dag wel door. 'S avonds hebben we de koffers weer ingepakt want de volgende dag vertrekken we naar Surat Thani met het vliegtuig. Daar worden we opgehaald en verblijven we drie nachten in de Anurak Community Lodge. En daar kijken we enorm naar uit, weg uit de stad en heerlijk in de jungle!