Druk op het werk? Welnee, Khao San road, daar is het pas druk....

4 februari 2016 - Bangkok, Thailand

Wij gingen dus, op onze eerste avond in Bangkok, op zoek naar de Khao San road. Vanaf ons hotel makkelijk te vinden, vooral als je het bord 'Shortcut to Khao San road' volgt. Eerst een of ander donker straatje door en dan vervolgens een trap op, sta je ineens in een of andere eettent..... maar gewoon doorlopen naar buiten en jawel, voor je neus zie je de welbekende straat. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat die straat iets teveel van het goede is, als je net in Bangkok bent na een lange vliegreis zonder slaap...... We zijn na 100 meter maar weer omgekeerd, dat bewaren we wel voor een andere keer.

Dag twee in Bangkok. Goed geslapen, dus we kunnen er weer tegenaan. Het plan is om het Grand Palace te bezoeken, schijnt een must te zijn in Bangkok dus dan doe je dat. Vol goede moed gingen wij aan de wandel, want het Grand Palace is redelijk dicht bij ons hotel. Lang verhaal in het kort: uiteindelijk voor veel te veel geld een boottocht gemaakt langs de "Floating Market" (lees: 1 oud vrouwtje met souvenirs in een bootje), vissen kunnen voeren (niet gedaan, ga geen 20 baht neerleggen voor twee sneetjes witbrood om vissen te voeren), de koninklijke boten gezien (in het voorbijgaan, ergens ver weg in het donker) en vervolgens wel dichtbij het Grand Palace afgezet. Na betaling van 20 baht "hulp bij het uitstappen"....
Afijn, uiteindelijk dus toch bij het Grand Palace uitgekomen, maar onderweg wel wat sjoemelaars moeten afschudden, waaronder één "government official", met het verhaal dat het Grand Palace dicht is vanwege bezoek van de koning dan wel een belangrijke monnik, afhankelijk van wie het verhaal vertelde. Jaja, daarom is het ook zo druk bij de ingang. Eigenwijs als we zijn toch naar binnen gegaan en dan zie je toch een partij pracht en praal, hoor. Geen idee wat we allemaal gezien hebben voor gebouwen, maar het is wel indrukwekkend.

Vandaag (3 februari) hebben we een fietstocht gemaakt met Co van Kessel. We hebben voor de tocht van 9 uur geboekt, inclusief boottocht en een ritje met de Skytrain (wat wij gewoon de RandstadRail noemen). Harry en Linda gingen ook mee, was erg leuk om te doen, maar dat verhaal volgt nog wel.