We zijn er!

3 februari 2016 - Bangkok, Thailand

We hebben er een tijd naar uit moeten/mogen kijken, maar eindelijk is het zover, we gaan op reis naar Thailand! Maandagochtend 1 februari begon het feest met een ritje Brussel, waar we op vliegtuig nummer 1 stappen (voor de liefhebber: Boeing 787 Dreamliner). De eerste stop is in Doha, daar kunnen we even de benen strekken, wat wel nodig is na bijna 6 uur in een vliegtuigstoel. Vervolgens stappen we in vliegtuig nummer 2 (Airbus A380-800), waar gelukkig wat meer beenruimte tussen de stoelen zit. Maar ondanks dat zijn we blij dat we ook hier na bijna 6 uur uit mogen. Het is ons ook niet gelukt om een paar uurtjes te slapen, dus we zijn een beetje brak.

Nadat we onze koffers weer terug hadden, moesten we op zoek naar een taxi. Dat leek vrij simpel, even langs de taxi-toewijsmevrouw en met je kaartje naar de aangewezen taxi nr 10. Maar dan moet die er wel zijn..... zijn naaste collega's 9 en 11 waren er wel, alleen die van ons niet. Afijn, nieuw kaartje gehaald en die taxi was er wel. Alleen wilde die ons liever niet meenemen, because this big car and you small group....jaja, had je maar een kleinere auto moeten kopen. Maarja, hij bleef volhouden dat ik (weer) een nieuw kaartje moest halen. Na veel heen en weer gepraat uiteindelijk toch met de beste man mee, op naar ons hotel.

En dat hotel ziet er prima uit, goeie tip van de zussen van Door. Helaas geen uitzicht op de rivier, maar ook niet op de straat. En daardoor is het lekker rustig s'nachts, want wat is het druk hier, zeg....en dat gaat dag en nacht door.

Inmiddels hebben we onze eerste pad thai op (gewoon in het restaurant van het hotel, nog niet op straat) en gaan we eens even op zoek naar Khao San road. Dat verhaal lezen jullie een andere keer, tot later!

1. Anja jansen:
    3 februari 2016
    Heb al mooie foto,s gezien op fb en groepsapp maar leuk, deze blog om het nog uitgebreider te kunnen lezen